معمار 1

به نام تکدانه معمار هستی
معمار 1

انجام تمامی کار های معماری به صورت (اتوکد و تریدی مکس و.....)
شماره تماس :
989379003132+
محمدزاده
لطفا نظرات وپیشنهاد های خود را بزارید تا به هر انچه سایت بهتر شود کمکی کرده باشید منتظر نظرات وپیشنهاد های شما هستیم

آخرین نظرات
  • ۱۵ اسفند ۰۲، ۰۹:۳۷ - مطهره قربانی
    ...
  • ۲۹ بهمن ۹۵، ۱۰:۴۲ - محمد
    افرین
نویسندگان

رستوران خانه درختی

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ب.ظ

سفارش طراحی یک خانه درختی از جمله موضوعاتی است که یک گروه طراحی به ندرت با آن روبه رو می شود، عجیب تر آنکه این خانه درختی به سفارش یک سرآشپز برای طراحی رستورانش باشد.

هنگامی که "کولزو بی بی دو" مجری یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی، در برنامه اش در باب ایده رستورانی درختی از پسفیک اینوایورمنت (Pacific Environments) نامی به میان آورد، "پیتر ایسنگ" مدیر این دفتر، هرگز تصور نمی کرد که فرصت طراحی رستوران درختی به او داده شود. وی که مدرک کارشناسی معماری را از دانشگاه "آکلند" دریافت نموده است، کار حرفه ای خود را به عنوان نقشه کش در وزارت کار و توسعه "ولینگتون" آغاز کرد و پس از چندی به عنوان مدیر دفتر پسفیک اینوایورمنت گماشته شد. اکنون این گروه، با تجربه ای نزدیک به نیم قرن کار حرفه ای و پیشتاز در معماری سبز و پایدار در کشور نیوزلند به عنوان سرشناس ترین گروه معماری شناخته شده و هر سال جوایز داخلی این کشور را از آن خود می کند.

طرح پروژه رستوران درختی نه تنها سه جایزه داخلی برای این دفتر به ارمغان آورد، بلکه به مرحله پایانی طرح برتر جهان در سال 2009 راه یافت. این رستوران با مساحتی برابر با 50 مترمربع و ظرفیت 18 نفر بر روی درخت چوب سرخ با قطری برابر 170 سانتی متر و ارتفاعی بیش از 40 متر در شمال آکلند در کشور نیوزلند بنا شد.

پیداست که ایده طرح از دل سایت سر برآورده. یک پیله کرم ابریشم که به انتظار پروانه شدن است و یا غنچه گل میخکی که در انتظار شکفته شدن است.

طرح پلان با قطری برابر 10 متر نیز به لاک حلزونی شباهت دارد که در حال بالا رفتن از ساقه درخت است. پوسته دوک مانند رستوران در دو تراز توسط حلقه های فنری به تنه درخت متصل شده و تغییر محور در پلان امکان اتصال بازوی ورودی را فراهم ساخته است.

 

بازوی ورودی در واقع گذری به طول 60 متر است که از میان تنه درختان مسیر خود را به رستوران باز می کند.

شب هنگام این رستوران مانند یک فانوس دریایی بر لبه ردیف درختان و مسلط به چمنزار مجاورش در ارتفاع 10 متری زمین، نقطه امنی برای مشتریان است.

اما به دلیل محدودیت های سازه ای خدماتی از جمله آشپزخانه و سرویس های بهداشتی در بیرون از بخش اصلی رستوران جانمایی شده. سقف رستوران مجهز به صفحات آکریلیک مقاوم به شرایط جوی منطقه است که به سهولت باز و بسته می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی